MENU

Klacht over wielen?

Helaas bestaan er geen wielen die bestand zijn tegen alles. Wielen die geproduceerd zijn voor het maken van stunts, worden vaak extreem hard belast en hebben net als alle andere wielen een beperkte levensduur. Als je stunts oefent, zoals tail whip of 360 kun je scheef landen en dit is zwaar voor een wiel. Als je herhaaldelijk land scheef landt, kan wiel rubber kapot gaan of van de kern losraken.

En hoe weet je of er sprake is van een fabricagefout of niet?

nyt + 30% slidt jhul


Hier zie je een afbeelding van een nieuw wiel (rechter wiel) en een wiel dat is relatief nieuw, en minder dan 30% versleten is (linker wiel).










Als het wiel er relatief nieuw uitziet, minder dan 30% versleten (zoals eerder beschreven), en het wiel rubber is helemaal losgeraakt van de kern, dan hebben we het over een fabricagefout (zie foto)











mere end 40% slidt hjul
IAls het wiel echter 40% of meer versleten is en het wiel rubber gebarsten of gebroken is - maar nog steeds vastzit aan de kern, dan is er geen sprake van een fabricagefoutmaar slijtage (zie foto).










hjul med flat spotWordt er zo hard met de step geremd, dat het achterwiel blokkeert, dan ontstaan een zogenaamd “flat spot” of “vierkant wiel” – een flat spot is een deel van de buitenkant van wiel dat recht is geworden. Dit zorgt ervoor dat het wiel hobbelt als je stept. Een "flat spot" is niet een fabricagefout en valt niet onder de garantie. De oorzaak is dat een "flat spot" ontstaat bij (verkeerde) slijtage van de step - dit is ongeacht hoe nieuw of oud wiel is.

Populaire producten